Wieczorna rutyna na lepszy sen - Sleep Well

sobota, 26 listopada 2022

 




Sen jest niezwykle ważny, o czym chyba już dobrze wiemy. Wpływa nie tylko na nasz nastrój i to jak się czujemy, ale także na prawidłową pracę i regenerację organizmu. Niewyspani nie tylko chodzimy rozdrażnieni i zmęczeni, ale z czasem też osłabieni i bardziej podatni na stres i choroby.


Nie raz miewałam problemy ze snem, więc dobrze wiem co to znaczy. Staram się więc dbać o higienę snu i jest kilka rzeczy, na które zwracam uwagę. Pomagają, więc pomyślałam, że się nimi podzielę :)



O co warto zadbać przed snem?



wyciszenie


Wieczorem warto się wyciszyć i zadbać o relaks. Można wziąć ciepłą kąpiel, pomedytować lub poczytać książkę. Są też różne sekwencje jogi "na dobranoc", które warto wypróbować. Większy wysiłek fizyczny zdecydowanie lepiej jednak odpuścić.

Lepiej, jeśli to możliwe, spędzić wieczór spokojnie. Pobudzeni nie zaśniemy łatwo.



ograniczenie napoi z kofeiną


Kofeinę powinno się spożywać maksymalnie 6 godzin przed snem. Późnym popołudniem i wieczorem lepiej więc zrezygnować z kawy. Warto też zamienić herbatę na bezkofeinową.

Wieczór to też dobra pora na herbaty ziołowe. Ja bardzo lubię zaparzyć sobie wtedy kubek melisy.



unikanie światła niebieskiego


Już na godzinę przed snem, a najlepiej dwie powinniśmy odłożyć telefon na bok. Światło niebieskie, jakie emituje pobudza nas i utrudnia zasypianie. Warto też, zamiast włączyć TV, poczytać książkę.

Tu przyznam się, że z mężem często oglądamy film przed snem. Bardzo to lubimy, bo mimo wszystko nas to jakoś odciąga od rzeczywistości i relaksuje. Ekran telewizora jednak nie jest tak jasny, aby "raził w oczy", a w pokoju zapalamy tylko niezbędne źródło światła.



przygotowanie sypialni


Nie tylko wygodne łóżko zapewnia dobry sen. Optymalna temperatura do spania to tylko 18C. Dobrze też przed pójściem spać wywietrzyć pokój i wpuścić świeże powietrze. 

My np. prawie w ogóle nie odkręcamy kaloryfera w sypialni i dzięki temu zawsze jest tam chłodniej i przyjemniej. Ciepła kołdra wtedy to podstawa dla zmarzluchów. 





dobre suplementy


Nie zawsze herbatka z melisy pomaga. Jeśli należysz, jak ja, do osób mających często problemy z zasypianiem lub nieprzesypiających całych nocy, to warto też zwrócić uwagę na suplementy, które pomogą zadbać o zdrowy sen. Na rynku jest ich cała masa, od CBD po wiele ziołowych specyfików. Z własnego doświadczenia wiem, że nie zawsze działają one tak jak producent obiecuje, a czasami nawet wcale. 


Z całą pewnością mogę jednak polecić suplement zawierajcy melatoninę - Sleep Well od natu.care. Miałam przeczucie, że będzie to dobry wybór, bo zawiera w sobie ekstrakt z korzenia kozłka lekarskiego tzw. waleriany. Zauważyłam, że ten składnik faktycznie działa na mój organizm.

Jednym z głównych składników jest tutaj również melatonina. Ma ona pozytywny wpływ na układ nerwowy i regulację rytmu dobowego. Znajdziemy tu również ekstrakt z melisy lekarskiej, ziela męczennicy cielistej, szyszek chmielu oraz magnez, witaminę B6, L-tryptofan i L-teaninę z zielonej herbaty.


Suplement zażywam regularnie już od ponad dwóch tygodni i naprawdę łatwiej mi po nim zasnąć. Przede wszystkim bardzo dobrze przesypiam całą noc i rzadko kiedy się budzę. Zdecydowanie warto po niego sięgnąć kiedy mamy problemy ze snem lub nerwowy okres w życiu.





To niewiele prostych czynności, które pomagają lepiej spać. Jestem ciekawa czy macie coś do dodania. Chętnie się dowiem :)



5 komentarzy

  1. Unikam suplementów, usnę to usnę, nie zmuszam się do spania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu nie chodzi o zmuszanie, ale czasami przespana bez problemu noc jest na wagę złota :) Ogólnie sen jest bardzo ważny. Ale oczywiście są też osoby, które żadnych problemów ze snem nie mają i super, wtedy tego typu suplementy nie są im potrzebne;)

      Usuń
  2. Najważniejsze jest ogólne wyciszenie i spokój, nie myślenie o wszystkich problemach tego świata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, jak najbardziej się zgadzam :) Niestety ja czasem mam tak, że moje myśli robią mi psikusa i kłębią się w głowie, jak ja chciałabym smacznie spać.

      Usuń
  3. Całe szczęście nie miewam problemu ze snem - udało mi się wypracować wieczorną rutynę, więc mój organizm wie, kiedy pora spać :D

    OdpowiedzUsuń

Latest Instagrams

© simple by marlena. Design by FCD.