Świąteczne planowanie posiłków - planer do pobrania

poniedziałek, 5 grudnia 2022



 


Planowałam ten wpis już nawet w listopadzie, ale jakoś tak, w zaczarowany sposób zniknęło mi kilka dni :) Jest jednak i tak dość wcześnie, aby rozpocząć jakiekolwiek planowania świąteczne. 


Osobiście jestem zwolenniczą zakupu przynajmniej większości prezentów jeszcze w listopadzie. Po czarnym piątku czas oczekiwania na przesyłkę dość mocno się wydłuża. W przypadku ewentualnych zwrotów i ponownych zakupów to dodatkowy stres. Wolę więc mieć już to za sobą. Dla mnie jest to o tyle łatwe, że nie mam zwykle zbyt wielu prezentów do kupienia. W wielu przypadkach nie robimy sobie wzajemnie prezentów.




Podobna zasada, od jakiegoś czasu, dotyczy też planowania świątecznych potraw i zakupów spożywczych. Zwykle na początku grudnia już mniej więcej wiemy jak spędzimy Święta i kiedy to my jesteśmy gośćmi, a kiedy my gościmy. Mogę więc już zaplanować jakie potrawy przygotuję.



Zazwyczaj dzielę sobie te posiłki na kartce na świąteczne dni i dodatkowo zapisuje ciasta ze słodkościami oraz sałatki i przekąski. Jeśli taka lista jest gotowa, utworzenie listy zakupów na jej podstawie jest już bardzo proste. 



Sporo produktów możemy kupić dużo wcześniej niż podczas przedświątecznej gorączki. Dzięki temu, że będziemy bardziej zorganizowani i częściowo zaopatrzeni w to co niezbędne, będziemy mniej zestresowani przez Świętami. Zyskamy też wtedy trochę czasu. 



Można też iść o krok dalej i przygotować wcześniej kilka potraw :) Ja np. robię uszka w pierwszej połowie grudnia i je mrożę. To bardzo czasochłonne zajęcie i dzięki temu nie muszę sobie zaprzątać nim głowy przed samymi Świętami. Czasami gotuje również barszcz i pasteryzuje go w słoikach. To samo można zrobić z bigosem czy kapustą. Myślę, że warto ułatwiać sobie życie, szczególnie w takim zabieganym miesiącu jak grudzień. Będziemy mieć potem więcej czasu na to co ważne.




Mam więc dla Was taki prosty świąteczny planer do pobrania :) Dostępne są trzy wersje.


  

Pobierz planer: 1, 2 lub 3. 




Mam nadzieję, że planer się przyda i pomoże w świątecznym planowaniu. Dajcie znać czy tak było ;) 

Jestem też ciekawa Waszego podejścia do świątecznych przygotowań.




Spokojnego grudnia ⛇




1 komentarz

Latest Instagrams

© simple by marlena. Design by FCD.