Zdrowe nawyki, które chcę wprowadzić na wiosnę i lato

poniedziałek, 7 czerwca 2021



 

.

Wiosna dobiega już końca, choć czasem mam wrażenie, że w ogóle jej nie było. Za to lato wdziera się wielkimi krokami. Zmiana pory roku często nakłania nas też do zmian wokół nas. Dobrze jest zmienić pewne nawyki lub wprowadzić nowe. Nasza codzienna rutyna też bywa już nieco inna. Dłuższy dzień i przyjemna pogoda dają nam nowe możliwości i chęci do działania.


Dlatego też w ramach dbania o siebie chcę wprowadzić kilka nawyków do mojej codzienności. 



nawadnianie


Kiedy temperatura wzrasta i zaczynami się bardziej pocić, nasze ciało potrzebuje więcej wody niż dotychczas. Zadbanie o odpowiednie nawodnienie jest niezwykle istotne. Chcę więc odpowiednio o to zadbać. Tym bardziej, że ostatnio piłam raczej sporo kawy niż dbałam o nawodnienie.



ruch


Nie należę do osób kochających sport. Przez większą część roku mój ruch to nieregularna praktyka jogi i spacery od czasu do czasu. Latem zawsze staram się trochę więcej ruszać. Tym bardziej teraz, kiedy udało mi się wrócić na rynek pracy i osiem godzin dziennie siedzę na czterech literach wpatrzona w ekran komputera. Kiedy kończę, aż sama mam ochotę gdzieś się ruszyć.

Planuję więc jeździć na rowerze i znacznie częściej wychodzić na spacery. Jogę będę praktykować jak dotychczas. Nie raz też myślałam o bieganiu, ale to chyba jednak nigdy nie nastąpi... Tak czy inaczej więcej ruchu wprowadzam na pewno.



złuszczanie i nawilżanie


Po zimie skóra mojego ciała zrobiła się bardzo sucha i ziemista. Muszę mieć więc na uwadze regularne peelingi albo w końcu wziąć się za szczotkowanie ciała.

Wiecie już, że nie przepadam za balsami do ciała, a szczególnie latem. Zdecydowałam się więc kupić lekki olejek do ciała i regularnie go stosować by skóra wyglądała zdrowo i była nawilżona. 



ochrona przeciwsłoneczna


Poza nawilżaniem skóry ważna jest także jej ochrona przed słońcem. Nie tylko ze względu na szkodliwość promieniowania ale też by uniknąć jej szybszego starzenia się. Uwagę na tę kwestię tak jak powinnam zwracam dopiero od kilku lat, a krem z filtrem do twarzy zaczęłam stosować tak naprawdę dopiero w zeszłym roku. 

Chciałabym więc teraz wynagrodzić to mojej skórze i dbać o nią tak jak powinnam, dlatego chcę stosować kremy z filtrem regularnie.



sezonowe jedzenie


Dieta dla ciała jest równie ważna, a wiosna i lato to chyba najlepsza pora roku na zadbanie o to by była zróżnicowana i bogata witaminy. Mamy sezon na świeże owoce i warzywa. Z chęcią jemy lżej i to co najbardziej kolorowe. Mam zamiar więc wykorzystać to najlepiej jak mogę i wybierać na obiad głównie młode i świeże warzywa. Ograniczyć słodycze i zamiast nich wybierać owoce i koktajle. Myślę, że zyska na tym też i moja cera.



Jak na Was wpływają cieplejsze pory roku? Macie chęć na wprowadzenie nowych nawyków i zdrowszy tryb życia? Dajcie znać jakie nowe nawyki wprowadziliście do swojej codzienności.


Miłego tygodnia ;) 




3 komentarze

  1. Ja chciałam wprowadzić ruch, nawet mi się to udało... a potem okazało się, że mam zagrożenie przedwczesnym porodem i tyle z ruchu by było ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi to słyszeć, ale najważniejsze jest teraz zdrowie Twoje i Twojego maleństwa. Ruchu będziesz miała jeszcze aż nadto jak przyjdzie na świat ;)
      Trzymam kciuki, żeby wszystko było dobrze!

      Usuń
  2. Ruch, odpowiednie nawodnienie, dieta (nie musi być idealna) oraz ochrona przeciwsłoneczna to gwarancja naszego dobrego samopoczucia, zdrowia i piękna <3

    OdpowiedzUsuń

Latest Instagrams

© simple by marlena. Design by FCD.