Self care February | Luty moim miesiącem dbania o siebie

poniedziałek, 1 lutego 2021



 

.

Nie zdążyłam się dobrze obrócić, a tu już minął pierwszy miesiąc nowego roku. Na szczęście, mimo różnych niepowodzeń miniony miesiąc wspominam dobrze. Wykorzystałam wolne chwile w większości tak jak chciałam i czuję się z tym naprawdę dobrze. Niestety luty zapowiada mi się bardzo stresująco. Powrót do pracy w pełnym wymiarze i sporo nerwów i obowiązków z tym związanych. Z wielu znanych mi powodów będzie to dość ciężki dla mnie miesiąc. Postanowiłam więc, że właśnie przez to, zrobię wszystko co w mojej mocy by wtedy ze szczególną uwagą o siebie zadbać. 


Filozofia self care towarzyszy mi od dawna, ale w lutym chcę położyć na to wyjątkowy nacisk. Wiem, że bardziej niż zwykle będzie mi potrzebny spokój po powrocie do domu. Chcę w tych wolnych chwilach starać się czuć tak  dobrze jak tylko mogę, a nie dalej zadręczać. Myślę, że wszyscy w ostatnich miesiącach bardziej niż kiedykolwiek, potrzebujemy ograniczać stres, koić nerwy i przede wszystkich fundować sobie małe radości. Mianowałam więc sobie luty miesiącem dbania o siebie. Przygotowałam sobie całą listę czynności które mogę w tej kwestii wykonać i self care tracker, by śledzić czy rzeczywiście przestrzegam swojego postanowienia. Oczywiście pomógł mi w tym mój bullet journal, w którym teraz notuję i zaznaczam masę rzeczy.



Zadbać o siebie możemy w wielu aspektach i nie muszą to być jakieś wyszukane i zajmujące zajęcia. Wystarczą proste czynności, sprawiające nam po prostu radość, jak filiżanka kawy wypita w całkowitym spokoju albo spacer po pięknej okolicy. Dbanie o siebie można też podzielić na takie trzy aspekty: dotyczące naszego ciała, ducha oraz umysłu. Dobrze dbać o wszystko po trochu. Kąpiel w wannie i maseczka będą bardzo mile, ale równie przyjemne mogą być też medytacja czy nauka czegoś nowego. Wymienię Wam kilka przykładów tego co można zrobić dla siebie w duchu selfcare.




BODY - CIAŁO


* wieczór SPA

* praktyka jogi

* spacer

* bieganie lub inne ćwiczenia, które lubimy

* zjedzenie czegoś smacznego

* przyrządzenie sobie zdrowy posiłek

* taniec


SOUL - DUSZA


* medytacja

* afirmacje

* kilka głębokich oddechów

* praktyka wdzięczności

* rozmowa z przyjacielem

* słuchanie ulubionej muzyki

* usunięcie z otoczenia rzeczy, które nie sprawiają nam radości


MIND - UMYSŁ


* czytanie książki

* nauka czegoś nowego

* słuchanie podcastu

* zajęcie się swoim hobby lub znalezienie go

* oczyszczenie / uporządkowanie przestrzeni




Oczywiście tych przykładów mogłoby być znacznie więcej. Mam ich jeszcze trochę, ale zostawię je dla siebie ;)  Jak zawsze jestem ciekawa co Wy umieścilibyście na takiej liście? Czy pamiętacie o dbaniu o siebie lub może też robicie takie self care miesiące? 


Życzę Wam też miłego lutego ;)

6 komentarzy

  1. Same przyjemności dziś u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dbam o siebie głównie w weekendy, jeśli chodzi o ciało, natomiast po książki sięgam codziennie - to najlepszy relaks przed snem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie styczeń bardzo szybko zleciał, nie zdążyłam nawet całego zaplanować:) ważne jest aby dbać o siebie
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zawsze pod koniec miesiąca mam spore plany na kolejny. Nie zawsze to się udaje, ale staram się:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Staram się pamiętać każdego dnia o dbaniu o siebie. Chociażby podczas porannej i wieczornej rutyny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoje postanowienia zdecydowanie będą na plus dla twojego ciała i duszy. :)

    OdpowiedzUsuń

Latest Instagrams

© simple by marlena. Design by FCD.