Drobnostki, które mogą sprawić, że dzień będzie lepszy

poniedziałek, 18 maja 2020



.
W obecnej rzeczywistości warto docenić każdą chwilę jaką mamy. Już kilkukrotnie wspominałam jak ważna i pomocna obecnie jest wdzięczność za to co mamy. Dostrzeganie najmniejszych plusów. Nasz dzień, tydzień, rok, a nawet całe życie składa się przecież głównie z tych wszystkich maleńkich kawałków. Warto więc dostrzegać te wszystkie drobiazgi, choć wiem, że to często nie jest łatwe i nie raz powtarzam, że sama też mam często z tym problem. Ale staram się. 
Takie maleńkie przyjemności warto też starać się zapewniać sobie samemu. Na pewno ich wtedy nie przeoczymy, a każdy z nas zasługuje chwilę dla siebie lub coś dobrego. Takie drobnostki, gdy jest ich więcej, naprawdę potrafią zmienić nasz dzień na lepszy. Podzielę się z Wami kilkoma prostymi rzeczami, które u mnie działają.


SMACZNE ŚNIADANIE JEDZONE POWOLI

Nie wiem jak Wam, ale mi dobrze jedzenie zawsze poprawia humor. Uwielbiam jeść to co mi smakuje. Jedzenie to jedna z najlepszych czynności, a do tego wykonujemy ją kilka razy dziennie. Często niestety jemy w pośpiechu i byle co, albo to co akurat zostało, ale nie koniecznie jest na to ochota. Czasem to zrozumiałe, nie mamy innego wyjścia, jesteśmy w pracy itp. Śniadanie jednak to taki posiłek, który nie tylko jest najważniejszy ale i chyba najłatwiej zjeść go w spokoju. Wystarczy tylko wstać odpowiednio wcześnie. Spokojnie zaparzyć kawę lub herbatę i przygotować jedno z ulubionych posiłków. Dobrze też by estetycznie wyglądał (jemy w końcu też oczami). Zjedzenie w spokoju pysznego śniadania to naprawdę taki mały luksus, który warto sobie zafundować. Niewiele wysiłku, a dzień zaczniemy na pewno z bardziej pozytywnym nastawieniem.
A Ci, którzy mają własne podwórko i mogą takie śniadanie zjeść na świeżym powietrzu są podwójnymi szczęściarzami. Kilka lat temu, w starym rodzinnym domu wychodziłam na taras i jadłam tam śniadanie jak tylko często mogłam. Towarzyszył mi śpiew ptaków i nawet czasem jakaś wiewiórka. Od razu było lepiej.


ODPOCZYNEK

Pamiętajmy też, że nasz czas nie składa się tylko z obowiązków, a odpoczynek też jest ważny. Ale taki prawdziwy, kiedy naprawdę wypoczywamy, a nie kiedy co chwilę i tak coś tam robimy. No i oczywiście na pewno nie można nazwać odpoczynkiem czasu spędzonego przed ekranem komputera lub smartfona. Najlepiej po prostu nie robić nic. Zatrzymać się na chwilę. Wyłączyć. Po prostu usiąść z kubkiem pysznej herbaty i powoli ją sącząc, patrzeć na otaczający nas świat. Zrobić sobie mały spacer, najlepiej nie zabierając telefonu. "Zatrzymać na moment czas" by nie mieć wrażenia życia w ciągłym biegu. Warto też spróbować medytacji, która będzie świetnym odpoczynkiem dla naszego umysłu.


ZAJMOWANIE SIĘ ROŚLINAMI

Moja mama zawsze uwielbiała kwiaty, ale ja jeszcze kilka lat temu nie przywiązywałam do nich wielkiej wagi. Potem złapałam bakcyla, ale wiele biednych kwiatów uśmierciłam. Dziś idzie mi całkiem nieźle, a roślin w moim mieszkaniu przybywa. Ogarnęłam nawet nasz mini balkon i jest tam kilka doniczek, w których znajdą się bratki, stokrotki i moja ukochana lawenda. Może nie jest idealnie, ale zdecydowanie lepiej. 
Obcowanie z naturą bardzo dobrze działa na każdego człowieka, ale nie każdy z nas ma ogród. Nie każdy mieszka blisko lasu, parku czy jeziora. Warto więc zadbać o rośliny doniczkowe, które będą namiastką natury w mieszkaniu. Lubię patrzeć na rośliny, sprawdzać jak się zmieniają, przesadzać je, widzieć jak rosną. Na balkonie posadziłam też zioła i rukolę. Działa to na mnie uspokajająco i motywująca bo kiedy sadzimy nową roślinkę, to widząc jak wyrasta, widzimy efekty naszej pracy.


ROZMOWA Z KIMŚ NAM BLISKIM

Kontakt z bliskimi nam osobami jest teraz niezwykle ważny. Często jeśli sami nie umiemy wprowadzić się w dobry humor lub coś nas gryzie inna osoba może nam w tym pomóc. Nawet gdy część dnia nie była przyjemna, nasi bliscy mogą resztę dnia zmienić na lepsze. Warto więc wygospodarować kilka minut na telefon do przyjaciółki. Można się wzajemnie zmotywować do działania, albo po prostu pośmiać czy pogadać.


MUZYKA I TANIEC

Włączenie ulubionego utworu to chyba jeden z najprostszych sposobów wprawienia się w dobry nastrój. Choć lubię muzykę, chyba jak każdy, to często o niej po prostu zapominałam. A przecież nawet sprzątanie staje się przyjemniejsze gdy w tle słyszę ulubione piosenki. Muzyka tak jakby trochę zmienia rzeczywistość. Dobrym tego przykładem są np. filmy lub vlogi. Dana scena potrafi wywierać zupełnie inne wrażenie gdy towarzyszy jej odpowiedni utwór. Gatunków muzycznych jest tak wiele, że na każdy nastrój i potrzebę coś się znajdzie. Można włączyć relaksacyjną muzykę, która pomoże nam się odprężyć lub włączyć taneczne utwory i trochę zaszaleć tańcząc do nich. Wysiłek fizyczny i rozrywka w jednym. Sama lubię korzystać z wielu gotowych playlist na Spotify. 


Chętnie dodałabym do tego zestawienia jeszcze jogę, ale wiem jak często tu o niej wspominam. Wiem też, że nie każdy jest jej zwolennikiem. Ale jeśli się ze mną zgadzacie możecie "dopisać" sobie taki punkt, jakim jest praktyka jogi.
Ciekawa jestem czy dostrzegacie drobne rzeczy i sprawiacie sobie czasem takie małe przyjemności. Jeśli tak, to jakimi drobnostkami uprzyjemniacie sobie dzień?


16 komentarzy

  1. Muszę zaznajomić się z jogą, jakoś do tej pory nie bardzo miałam na to ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze jest umieć zamknąć się na chwilę sam na sam ze soba i odciąć od świata. Własnie na spacer, na chwilę z książką, na dobrą kawe na balkonie albo w ogródku. Kiedy tylko pogoda jest łaskawa, jemy obiady i kolacje w altanie, w ogrodzie. Dla mnie to najlepszy odpoczynek - koc na trawniku, piknik, tak bez pospiechu :) masz racje, dostrzeganie tych malych przyjemnosci jest niesamowicie wazne i potrzebne dla wlasnego zdrowia psychicznego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak poleżeć na kocu lub hamaku wśród natury też byłoby super:)

      Usuń
  3. Oj tak, mi wiele radości sprawia doglądanie i uprawa moich roślinek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam to, ze przy pracy zdalnej mam wlasnie czas na kawę i pyszne śniadanko na spokojnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie zdecydowanie muzyka daje moc. A zajmowanie się roślinami czyli w moim przypadku przydomowy ogród to jest naprawdę turbo napływ mocy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śniadanie to podstawa, a jeśli jest pyszne to już w ogóle idealnie <3
    muzyka najlepsza u mnie do sprzątania hheee :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie zdecydowanie to muzyka i taniec. Ogólnie muzyka dodaje mi energii i chęci do działania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. oj tak ! o dziwo nasze rośliny na maks ami poprawiają humor <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi bardzo często zdarza się po prostu tańczyć po domu. :D
    Muszę się w końcu ogarnąć ze śniadaniami, bo jem je trochę za późno.

    OdpowiedzUsuń
  10. śniadanie bez pośpiechu to ogromny komfort i zdecydowanie poprawia dzień :) No i muzyka! wystarczy, że włączę coś, co lubię to od razu bioderka idą w ruch :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dobre pomysły na dobry nastrój :) pyszne śniadanie, a jakby je zjeść w łóżku to już w ogóle super ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No śniadanie w łóżku to już w ogóle poranek po królewsku :)

      Usuń
  12. Oj, ze wszystkim zgadzam! Zwłaszcza z celebrowaniem śniadania! Dzień jest lepszy, kiedy zje się po królewsku, a nie w biegu kanapkę z serem ;)

    OdpowiedzUsuń

Latest Instagrams

© simple by marlena. Design by FCD.