Dlaczego self care ma znaczenie

poniedziałek, 27 września 2021



 


Jakiś czas temu na instagramie zwierzyłam się, że zaniedbałam się w kwestii dbania o siebie. Self care poszło w zapomnienie, a ja zatraciłam się w pracy i zmartwieniach. Stres przejął kontrolę nad moją codziennością i skończyło się to nerwobólem w karku. Moje ciało w końcu zaprotestowało i samo zmusiło mnie do zatrzymania się oraz powrotu na właściwe tory. 

Nie mówię, że teraz jest perfekcyjnie, ale staram się nie zapominać całkiem o sobie. Nie chodzi mi tutaj o maseczki i domowe spa, ale głównie o zadbanie o swoje wnętrze. Jak w końcu mam radzić sobie ze stresem i trudnościami, jeśli nie poświęcam sobie czasu na oddech i regenerację. 


Dbanie o siebie jest naprawdę ważne, a szczególnie w tym gorszym okresie, kiedy zwykle łatwiej nam o tym zapomnieć. Wtedy jednak najbardziej tego potrzebujemy, by móc znaleźć równowagę i zatroszczyć się o siebie, aby mieć siłę przetrwać to z czym się borykamy.




Dlaczego sefl care ma znaczenie?



Redukuje negatywne efekty stresu


Szczególnie w trudniejszych chwilach, danie sobie trochę miłości i zrozumienia oraz zadbanie o siebie może nam pomóc nie tylko lepiej znieść ten czas, ale także redukować negatywne efekty stresu. Spacer, medytacja czy relaksacyjna kąpiel pomogą nam zmniejszyć napięcie i ukoić nerwy.



Pomaga poznać swoją wartość


Dbając o siebie dostrzegamy swoje potrzeby. Ważne jest również by znać swoją wartość. Dbanie o siebie i troska o siebie pomagają nam polubić siebie. Tym samym pomagają zrozumieć nam ile jesteśmy warci. To przekłada się np. na podejmowane przez nas decyzje, bo dzięki temu lepiej wiemy jak powinniśmy być traktowani.



Pomaga budować relacje z samym sobą


Relacja z samym sobą jest w zasadzie najważniejsza. To jak sami siebie postrzegamy i traktujemy, wpływa też na to jak postrzegać i traktować nas będą inni. To też relacja, która będzie z nami zawsze. W swoim towarzystwie będziemy w końcu przez całe życie. Dbając o siebie, okazując sobie troskę i miłość oraz traktując siebie jak swojego przyjaciela, pomagamy sobie pokochać siebie. 



Zaczynamy żyć, a nie tylko istnieć


Dbanie o siebie i dawanie sobie małych przyjemności uczy nas doceniania drobnostek w codziennym życiu. Kiedy jesteśmy uważni i zdajemy sobie sprawę, że filiżanka dobrej kawy sprawia nam przyjemność, że spacery nas relaksują, że mamy możliwość pośmiać się z najlepszą przyjaciółką - nasza codzienność staje się dużo lepsza.




3 komentarze

  1. Ja niestety ostatnio też zapominam o self care, mimo że wiem jakie to jest wazne dla zdrowia psychicznego. W pazdzierniku zamierzam poświęcić sobie więcej czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W pośpiechu codziennego życia warto pamiętać o sobie! :)

    OdpowiedzUsuń

Latest Instagrams

© simple by marlena. Design by FCD.